måndag, februari 13, 2006

En dag som inte riktigt blev som det var tänkt...

Måndag igen och Saga är hemma, hon var febrig förra veckan och har sovit massor i helgen så hon fick vara hemma idag. Jag vet inte om det var en bra idé eller inte för jösses vilket trots humör damen varit på.
Hade tänkt att jag skulle städa ordentligt och skura golvet i vardagsrummet framför allt en olycka för mycket med saft har gjort att golvet är lagom kladdigt men efter att ha plockat undan Sagas saker 3 ggr på en halvtimme så gav jag upp det var ingen idé. Det enda damen ville göra var att reta sin mamma så vi leker lite och jag går ifrån för att laga lunch vad händer jo vår underbara ängel skriker som en stucken gris så fort hon är mer än 2 meter ifrån mig. Efter lunch sätter jag på en dvd film i hopp om att åtminstone kunna dammsuga men icke jag får inte lämna soffan utan att tårarna sprutar.
Får hoppas att hon är på bättre humör imorgon så det blir lite städat här hemma.
Slutar för idag med en teckning Saga ritade i fredags, hon svarar inte på frågan vad hon har ritat men vi ser att det är ett ansikte.

2 kommentarer :

Anonym sa...

Sånt humör lilla damen hade ja.. Hoppas det är bättre idag. Det är väl bara för att man ska få små doser så att man vänjer sig lagom till tonåren, eller vad tror du? ;-)

Kram,
Ann

Anonym sa...

Anna heter jag ju.. undrar varför inte sista a:et kom med. Jaja, teknikens under. ;)