tisdag, oktober 03, 2006

Första tandläkar besöket

Igår var det dags för Sagas första tandläkar besök, måste ju erkänna att jag var lite skeptisk till om hon skulle gå med på att öppna munnen när hon väl var där men det var inga problem alls. Hon var stolt som bara den när hon kom hem med en liten påse med några leksaksdjur, ett bokmärke och en tandborste. Det enda hon inte ville erkänna när jag frågade var att tandläkaren sagt åt henne att sluta med nappen, hon hade svarat att hon kunde lämna alla nappar utom den RÖDA till katterna på Skansen men vi ska nog fixa iordning en julklapp till tomten så napparna får nytt hem. Sen skulle jag vilja ha bra idéer om vad jag kan göra med den röda nappen för det vore roligt att spara den på något sätt, alla tips är uppskattade.

Idag har jag varit på samtal hos min terapeut och jag kan inte bestämma om hon är bra eller inte, oftast är hon bra men ibland känns hon spydig. Tur att jag fått en bra läkare nu som kändes rätt med en gång.

Nu ska jag försöka städa min scraphörna lite så jag åtmindstone ser bordsytan.

2 kommentarer :

Anonym sa...

Har du en hyfsat bra kamera så skulle jag bara ta ett riktigt bra foto av nappen, typ närbild med makroobjektiv och kort skärpedjup, så det blir sådär läckert suddigt i bakgrunden och sen scrappa bilden. Är väl lite överkänslig, men nappar är såna bakteriehärdar att jag är skeptisk till att spara själva nappen... :-P

Men kosta på den ett riktigt bra foto, det kan det vara värt!

Sofia sa...

Tack för tipset ska se vad jag kan få till med kameran jag har.