måndag, december 11, 2006

Snart födelsedag

Imorgon tisdag är det min födelsedag och med en treåring i hemmet så är det nästan den viktigaste dagen, hon frågar dagligen vilken dag jag fyller och har nu lärt sig vilken dag det är på adventskalendern...det är bara ett problem det verkar som hon tror att den är hon som ska få presenter hmmmm.
Annars är ju julen ett annat dagligt samtalsämne här hemma, när ska vi åka till Alicia, åka Alicia när chokladkakorna är slut (bitarna i chokladkalendern), jag vill åka till Alicias mysiga hem osv.
Varning till alla småbarnsföräldrar (särksilt ni som har treåringar)dom är usla på att behålla hemligheter, det började med att Saga berättade för Patrik att klockan han skulle få i födelsedagspresent den 22:a december låg i väska och gav den till honom på farsdag. Idag ägnade hon middagen med att peka ut var hans julklapp låg som tur var fortfarande dold i kartongen den kom i.
Undrar just om hon på Lucia berättar för sina far-/morförädrar vad som dom ska få för att inte tala om julafton kommer någon bli förvånad mer än hon när dom ser innehållet i julklapparna eller har damen berättat för alla vad som finns där i.

Jultomten ska få Sagas nappar har vi bestämt gemensamt i somras men jag tror bestämt barnet börjat få kalla fötter när hon pratar om att tomten kanske inte kommer till henne och om han kommer kan han få låna napparna så kan hon få dom tillbaka sen. Ska bli intressant att följa separationen från den älskade röda nappen.

Avslutar med ett kort som jag skickade till Hattifnatten till hennes födelsedag den 9:e.

Inga kommentarer :