tisdag, augusti 12, 2008

Jaha då var det sjukstuga igen

tänk att dagis inte mer än hinner börja innan första förkylningen kommer, hjälper väl inte att förra veckan bjöd på regn och extra mycket inomhus verksamhet på förskolan. Liten är förkyld och har ont i halsen tur att det är nu och inte när det ska bli kompis kalas på lördag, något hon ser fram emot mycket. Det blir ett ganska litet kalas 2-3 kompisar med föräldrar + Strängnäs kusinerna kommer.
Vi har iaf lekt och pysslat en massa idag klistrat collage av olika slag var dagens pyssel.

Igår var vi på biblioteket som äntligen öppnade efter sommaren så nu har vi lånat lite kapitellböcker (vi kan ju inte köpa nya jämnt men det brukar bli någon älvbok i månaden iaf) nu blev det Madicken och Lill-Kitty som ska läsas. Själv lånade jag Andarnas Hus av Isabel Allende och Veronica bestämmer sig för att dö av Paulo Coelho två favorit författare så det blir nog bra läsning.

Nu ska jag göra klart min Sko LO till We dare you tävlingen för denna vecka.

3 kommentarer :

Sanna F sa...

Nej vad tråkigt!!! Hoppas hon blir frisk snabbt !
Kram

Carina sa...

Hej,Sofia!
Tack för hälsningen i min blogg.Ser att du fått in min logo.Lägger dig bland de övriga som har chansen på en överraskning.

Trevlig blogg du har!

Ha,det gott!

Monika sa...

Å så fint du har fått det!

Hoppas hon blir frisk snart.