fredag, augusti 15, 2008

Pust och stön

Jag hade trott att jag skulle vara ensam hemma idag så jag kunde fixa till det här hemma men icke, fröken kraxar fortfarande så vi är hemma tillsammans det är ju bara det att det är svårt att städa med en virvelvind hemma det plockas ju fram nytt innan dammsugaren fått jobba men nu är det städat i sovrum och kök så där ska snabeldraken få jobba och sen blir det vardagsrum och hall också innan kvällen. Kakor är bakade och tårta påbörjad vi ska nog lyckas få barnkalaset att funka också, fler än jag som får någon sorts prestationsångest när det sak kalasas? Jag vill att allt ska funka felfritt och vara perfekt planerat fast jag vet att det egentligen inte spelar någon roll. Har också lite problem med att vi har så litet och jag tycker alltid det känns så rörigt när det kommer andra hit annars lider jag inte av det.
Men med en scrappare och en femåring i samma lägenhet blir det lätt lite prylar;O) jaja hur som helst ska jag nu återgå till städningen. När kalaset är avklarat så hoppas jag få tillbaka scrapp lusten senaste veckorna har jag inte känt för det alls.

Inga kommentarer :