torsdag, september 04, 2008

BVC

Nu är det slut på besöken hos BVC kommer sakna K en riktigt härlig sköterska som vi verkligen gillat. Egentligen tillhör vi inte hennes område men pga att det var semestertider den där dagen för fem år sedan när jag ringde och bokade första tiden fick vi K och det kommer jag alltid vara glad för.
Stora duktiga dottern fick kollat syn och hörsel (helt perfekt båda två), hörseln kollas egentligen inte vid femårskontrollen men pga att någon liten jämnt vill ha så hög volym på saker så kollade vi den extra men som sagt helt perfekt.
Längd och vikt kontrollerades också 113 cm och straxt över 20 kilo för första gången i sitt liv har liten kommit upp i normalkurvan på vikten men hon är fortfarande lite längre i förhållandet vikt längd.
Sen var det då dags för sprutan för första gången oroade hon sig för att gå till läkare/BVC som hon annars älskar (knasiga ungen)just pga sprutan. K sa åt Saga att räkna för att se hur långt hon han räkna innan sprutan var tagen och hon räkna till ett och reagerade inte när sprutan stack.
Nu hoppas vi på att slippa biverkningar av sprutan.
Se upp kattungarna i Stigtomta nu är hon stelkrampsvaccinerad och kan busa hur mycket hon vill. Skämt å sido så känns det bra att hon har tagit stelkrampssprutan för man vet ju aldrig vad som händer och att ta spruta är inte alltid det första man tänker på när man skadat sig eller busat lite för hårdhänt med djur.
Slut på uppsatsen om BVC nu ska jag sätta mig med veckans WDY utmaning.

1 kommentar :

Åsa / Dolores sa...

Hej Sofia!
Jag har länkat till din blogg från min, är det OK?
Hoppas allt är bra med dig.
Kram Dolores