måndag, november 17, 2008

Ska jag eller ska jag inte

ta och julstäda i pysselhörnan skulle behöva köra en ordentlig rensning där så jag får lite ordning, nu när jag regelbundet använder symaskinen dessutom så blir det lätt rörigt, nej någon form av städning måste det bli. Sen måste jag plocka ner vårat tama spöke som hängt med sen halloween, undrar var jag ska ställa träningspolaren motionscykeln när julgranen ska upp där till första advent (det enda positiva med plastgran är att jag får fixa allt till första advent, det blev vår gemensamma tradition när Saga kom till världen). Mys jag längtar till advent.

Igår när vi åkte från Nyköping snöade det och dottern hade ett leende som riktigt lyste upp i höstmörkret tyvärr stannade ju ingen snö på backen men dottern såg framför sig att vintern var på väg som hon längtat.

Migrän dag idag eller vad jag kallar mental baksmälla när det varit mycket för mig så får jag någon dag med psykisk trötthet och migrän men det går över och det är inte längre flera dagar utan en kanske två.
Nu ska jag rulla köttbullar för fulla muggar och sen är det åter till pysselbordet.

Inga kommentarer :