söndag, juni 21, 2009

Jag lever

Jag och dottern har varit borta en vecka hos mina föräldrar i Nyköping, det har varit en veckan med släkt, jordgubbar, shopping och en hel del 6-års trots. Tänk vad mycket surhet det kan rymmas i 120 cm snart 6 åring, hela Citygrossen vet hur hon låter när hon inte får som hon vill och kusinerna har också fått smaka på ilskan, hoppas trotsperioden snart är över för det är inte speciellt kul som det är nu. Jobbigt att inte kunna få stopp på frökens skrikande...

Vi har rivit staket i stugan farbror S ska fixa till nytt under semestern så det ska bli spännande att se hur det ser ut nästa gång vi kommer dit, just nu är det så tomt och konstigt, staketet har ju funnits där hela mitt liv.

Dottern har lekt med vatten hos gammelmorfar, hos gammelfarmor och hos mormor och morfar, fascineras ofta över hur länge ett barn kan roa sig med bara en hink vatten och något att hälla med, det är säkert timmar av vatten lek som avverkats under denna vecka och snart kommer förhoppningsvis värmen och plaskpoolen kan användas på gården. *Drömmer om sommarvärme och glada barn*

Sambon är i Vegas och vi saknar honom särkilt nu när vi är hemma i stora staden igen och det bara är dotter och jag. Vi längtar till torsdag när sambon kommer hem och det blir kramkalas, det är inte riktigt detsamma med msn samtal som ett riktigt samtal öga mot öga. Saknar dig älskling.





Inga kommentarer :