söndag, juli 12, 2009

Efter en vecka

är vi tillbaka i storstan, vi har varit i Falkenberg en vecka hos P´s föräldrar i deras sommarhus som alltid gick tiden alldeles för fort och vi hann med alldeles för lite av allt man tror sig hinna med men vi hann bada i havet, lilla S hann leka massor med kusinerna C och C, vi åt gott och umgicks med familjen. Lite färg har vi fått på kinderna och resten av kroppen med. Ett och annat blinningbett har vi alla med oss hem (jag har flest men det bjuder jag på), bigaråträdet är länsat liksom vinbärsbuskarna. Vi har fått mycket mer sol än vi trodde när vi innan vi åkte läste väderleksrapporterna. En snabbis på Ge-Kås hann vi med dam-och barnkläder och leksaker, dottern kommer bli överlycklig när hon i augusti öppnar sitt paket från farmor och farfar och hittar det hon önskat sig länge där. Lite smusslande och vi lyckades få till ett inköp utan att hon märkte något.
Panduro outlet fick ett besök med och vi blev 800 kr fattigare (fast jag kollade pandurokatalogen nu när vi kom hem och vi sparade iaf minst 500 kr).
Vi tackar J och C för en trevlig biltur till och från F-berg.
Pysslat har jag inte gjort alls under veckan hade faktiskt inte ens med mig något pyssel denna gång. Men vem vet veckan som kommer kanske bjuder på pyssel.

1 kommentar :

Vesnas vardag sa...

Låter som att ni haft en härlig semester vecka. Skönt att få bli lite bortskämd ibland. ;D