torsdag, april 01, 2010

Påskpyssel för både barn och vuxna

Inne på skrotboken har vi påskpysslat den senaste tiden och här kommer det jag och lilla S bidragit med.

När vi pysslade med fjädrar så valde jag att altra ett påskägg.


Sen gjorde vi dekorationer till påskriset, det blev en kyckling inspirerad av julduvor


och en kyckling av hjärtan


Vi har även låtit barnen påskpyssla och då gjorde jag och lilla S ett litet påskris i kruka av en toarulle som vi dekorerade.


En påskkärring gjord av knäckformar och flirtkulor.


En kyckling av en cirkel.

1 kommentar :

Milla sa...

Jag hittade din blogg när jag sökte på påskpyssel på google. Jag tänkte ha mysdag/kväll med några väninnor (utan barn) och det där med att dekorera ägg som man ger bort med godis i var en himla bra idé!
Annars är det så svårt att hitta på påskpyssel till vuxna. Jag vill bara komma i stämning helt enkelt. Funderar på om man kan göra eget påskgodis också men kan inte komma på något... :(
Tack för en superbra blogg, jag har kollat igenom lite andra pysselinläg också. Super! /Milla