måndag, mars 12, 2012

Gallsten

Ja ibland tar livet andra vägar än man väntat sig, stannade hemma några dagar förra veckan pga vad jag trodde magkatarr så var inte fallet visade sig när jag fick feber och uppsökte vårdcentralen i onsdags, hög sänka och dåliga levervärden gav mig remiss till SöS och vidare undersökningar, ultarljudet visade att det fanns gallsten men inget mer men dom valde ändå att sätta upp mig på akut op-listan och i torsdags eftermiddag var det operationsdags inget jag såg fram emot men jag var ändå ovanligt lugn, ja efter att ha gråtit någon timme på fm först och haft väldig hemlängtan.
Operationen gick bra och stenen här brevid är den största dom hittade, det fanns visst mycket mer, dessutom var gallblåsan väldigt infekterad så dom tyckte jag borde haft mycket ondare. Så här i efterhand är jag glad att dom fick mig att gå med på akut operation istället för att ställas på väntelista, att ha det gjort och att det faktiskt var allvarligare än det verkade iom att infektionen inte syndes på ultraljudet viket det brukar göra.  Nu är jag hemma och sjukskriven i tre veckor undra hur jag ska fördriva den tiden nu när jag vant mig vid att jobba igen.

Inga kommentarer :