lördag, februari 09, 2013

Jorden runt på 80 dagar - Jules Verne

Bild och baksidetext kommer från Boktipset.se
När den excentriske Phileas Fogg slår vad om att han kan åka jorden runt på 80 dagar tror vännerna på Reformklubben att han har blivit galen. För att bevisa att han har rätt ger sig gentlemannen iväg med sin betjänt Passepartout på den farofyllda resan. Det bliren hård kamp mot klockan och de råkar ut för många äventyr. Allt ser ut att gå bra men ändå verkar det som om Phileas Fogg och Passepartout ska förlora vadet på grund av ett enda litet misstag...






Mitt betyg:
 På håret att det inte blev en tvåa, det var inte min typ av historia utan jag tyckte den var ganska tråkig men den tog sig mot slutet och jag är glad att jag orkade läsa hela och inte gav upp halvvägs.

Inga kommentarer :