söndag, mars 17, 2013

Sommar på berättargränd - Erika Olofsson Liljedahl

Bild och baksidetext från boktipset.se
Sommaren har kommit till Berättargränd och solen gassar på de märkliga husen mitt inne i skogen. William och Bella är lediga från skolan men något är inte som det ska.

Bella blir sjuk och ingen kan säga vad det är som är fel. I staden råkar flera andra personer också ut för mystiska sjukdomar och en dag försvinner barnens nye vän Vejde spårlöst. Magiska krafter är i rörelse och William och Bella är de enda som kan ställa allt till rätta!

Följ med på ett fantastiskt äventyr där sommarens heta solstrålar smälter samman sagans värld med verkligheten.

Mitt betyg:
 Åh vad bra och spännande böckerna om William och Bella är jag längtar redan efter att nästa bok ska komma att det är barnböcker vi talar om spelar ingen roll. Boken är spännande och man sitter och försöker komma på vilka sagor som det handlar om denna gång berättargränd verkar vara ett härligt ställe trots att det händer mystiska saker där. Har du barn i åldern 7-12 sätt boken i deras händer och låt dom läsa lagom läskigt och fängslande nog att fånga barnens intesse, nu när jag läst boken klart lämnar jag den till dottern (9 år) som också längtat efter att få läsa fortsättningen om William och Bella.

Inga kommentarer :